فرمانده كل سپاه : راه شهيد شوشتري ادامه مي يابد
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: راه شهيد شوشتري با توجه به اين كه نتايج خوبي داشته است، مانند يكسال گذشته در شرق كشور ادامه خواهد يافت.
سردار سرلشكر «محمدعلي جعفري» با گراميداشت سالگرد شهداي وحدت بخصوص شهيد بزرگوار شوشتري، افزود: خون شهداي بزرگي مانند سردار شوشتري و يارانش در راه ايجاد وحدت بين اقوام، اهل تسنن و تشيع در سيستان و بلوچستان ريخته شد.
وي با اشاره به اين كه سردار شوشتري يكي از فرماندهان بزرگ سپاه از اوايل پيروزي انقلاب و شروع جنگ تا زمان شهادت بود، ادامه داد: شهيد شوشتري در طول 30 سال خدمت برجسته به نظام و انقلاب، همواره در راه دفاع از كشور و برقراري امنيت در شمال غرب و جنوب شرق تلاش كرده است.
جعفري با اشاره به سوابق انقلابي و جهادي شهيد شوشتري در جبهه هاي حق عليه باطل افزود: شهيد شوشتري با توجه به روحيه سلحشوري، جهادي و انقلابي خود تلاش فراواني در مسئوليت هاي محوله داشت و از فرمانده گردان، محور، تيپ به فرماندهي قرارگاه نجف در دفاع مقدس رسيد.
وي با معرفي سردار شوشتري به عنوان يكي از فرماندهان موفق جنگ و ادامه حضور وي در مناطق مرزي غرب كشور پس از دفاع مقدس، خاطر نشان كرد: وي پس از مقابله و كنترل نا امني در آن منطقه، بعد از 2 سال به خراسان جنوبي رفت و به مسايل مختلف سپاه و رسيدگي به معيشت نيروهاي آن منطقه پرداخت.
وي با اشاره به اين كه پس از بازگشت سردار شهيد كاظمي از غرب كشور و پذيرفتن فرماندهي نيروي زميني سپاه پاسداران، شهيد شوشتري به عنوان جانشين وي معرفي شد، افزود: سردار شوشتري بعد از سپرده شدن امنيت شرق كشور به سپاه، طي نشستي كه فرماندهان ارشد اين نهاد در خصوص تصميم گيري جهت حضور فردي در شرق كشور داشتند، بهترين گزينه اين شهيد عزيز را انتخاب و معرفي كردند.
جعفري با تاكيد بر اين كه سردار شوشتري مديري انقلابي بود و مشكلات معيشتي و اجتماعي را به خوبي درك و رفع مي كرد، ادامه داد: بعد از پيشنهاد به شهيد شوشتري براي قبول مسئوليت برقراري امنيت در شرق كشور، وي با اشتياق از اين موضوع استقبال كرد و آن را پذيرفت.
فرمانده كل سپاه با اشاره به اين كه سردار شوشتري علاقه فراواني به سيستان و بلوچستان و مردم اين منطقه داشت، افزود: شهيد شوشتري شبانه روز تلاش مي كرد تا در شرق كشور امنيت برقرار شود و يكي از برجسته ترين سياست هايي كه در آن منطقه مطرح و سردار شوشتري آن را پيگيري كرد، موضوع سپردن امنيت جنوب شرق كشور به مردم خود آن منطقه بود.
عضو شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر اين كه راهبرد سپردن امنيت شرق كشور به مردم آن منطقه مخالفاني داشت، اما شهيد شوشتري موافق اين طرح بود، خاطر نشان كرد: سردار شوشتري براي اجرايي كردن راهبرد سپاه تلاش هاي خود را شروع كرد وبا تمام توان باور و اعتقاد خود در برقراري امنيت مردمي اقدام كرد و براي انجام اين كار ارتباط خوبي با سران قبايل ايجاد كرد.
وي گفت: شهيد شوشتري در ابتدا به مسايل فرهنگي مناطق محروم توجه خاص نشان داد و از قبايل اين منطقه خواست امنيت خود را برعهده بگيرند كه البته در اين مسير نيز بسيار موفق بود.
جعفري با يادآوري اين كه سردار شوشتري طي عملياتي كه عليه گروهك ريگي انجام داد بسياري از اعضاي آنرا را به هلاكت رساند، افزود: بعد از اين عمليات بود كه اين گروهك تروريستي فهميد، نمي تواند در برابر اتفاقات خاصي كه در اين منطقه در حال وقوع است مقاومت كند، لذا درصدد برنامه ريزي براي تغيير روش عمليات هاي انتحاري برآمد.
وي آغاز عمليات هاي كور تروريستي را با هدف به شهادت رساندن مردم دانست كه يكي از اين رفتارهاي بي هدف را شهادت سردار شوشتري نام برد و گفت: بعد از گذشت يك سال از شهادت شوشتري، راه و هدفي كه وي دنبال كرده است ادامه يافته و در طول اين مدت تحولات زيادي در آن منطقه ايجاد شده كه مي توان از جمله اين تحولات به حذف رييس سركرده منفور و معدوم گروهك ريگي كه به صورت معجزه آسايي در خاك كشورمان اتفاق افتاد، اشاره كرد.
فرمانده كل سپاه با تاكيد بر اين كه شهيد شوشتري پايه گذار اقدامات توسعه اي در زمينه هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و معيشتي در اين منطقه بود، وضعيت اين مناطق را بهتر از گذشته ارزيابي و تصريح كرد: حل موضوعات امنيتي و محروميت زدايي در اين منطقه همچنان ادامه دارد و سال ها بايد تلاش كرد تا امنيتي پايدار و سرمايه گذاري اقتصادي مناسبي در اين منطقه صورت گيرد.
وي با اشاره به ضرورت پي گيري كنترل مرزها و جلوگيري از ورود قاچاق به اين منطقه، تصريح كرد: يكي از خصوصيات شهيد شوشتري اطاعت از فرماندهي و ولايت پذيري وي بود كه عشق به امام (ره) و مقام معظم رهبري باعث تحمل تمامي سختي ها در طول 30 سال خدمت وي به مردم شد.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به اين كه سردار شوشتري تفكري اقتصادي داشت، توجه به مسايل و نيازهاي معيشتي نيروهاي تحت امر خود را مد نظر قرار مي داد و نسبت به رفع آن اقدام مي كرد و اين روحيه و تفكر در مجموع وي را به عنوان فرماندهي محبوب در سپاه معرفي كرده بود.
وي با اشاره به اينكه رويكرد سپاه براي جنوب شرق كشور رويكردي نظامي نبوده است، ادامه داد: بعد از ورود سپاه به جنوب شرق كشور ريشه كني قاچاق و حل مسايلي مانند محروميت زدايي و مشكلات فرهنگي وارد مرحله جديدي شد.
عضو شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: سپاه با رويكرد فرهنگي اقدام به رفع مشكلات مناطق محروم شرق كشور كرد كه اين همان روش شهيد شوشتري است و چون به نتايجي خوبي هم رسيده اميدواريم اين راه را ادامه دهيم.
وي با تجليل از شهيد كاظمي و شهيد شوشتري و يادآوري اين مطلب كه اين دو شهيد بزرگوار در دوراني دوست و همكار يكديگر بودند، افزود: اميدواريم خون گرم اين دو شهيد بتواند توسعه امنيت را در شرق كشور به ارمغان آورد.
وي در پايان با تاكيد بر اين كه كارهاي بزرگي در شرق كشور در حال انجام است و اين كارها احتياج به تلاش و كوشش بيشتري دارد، گفت: بايد نگاهي كه در گذشته به اين مناطق بوده اصلاح شود تا بتوان عميق تر به مشكلات منطقه شرق كشور رسيدگي كرد.
سردار سرلشكر «محمدعلي جعفري» با گراميداشت سالگرد شهداي وحدت بخصوص شهيد بزرگوار شوشتري، افزود: خون شهداي بزرگي مانند سردار شوشتري و يارانش در راه ايجاد وحدت بين اقوام، اهل تسنن و تشيع در سيستان و بلوچستان ريخته شد.
وي با اشاره به اين كه سردار شوشتري يكي از فرماندهان بزرگ سپاه از اوايل پيروزي انقلاب و شروع جنگ تا زمان شهادت بود، ادامه داد: شهيد شوشتري در طول 30 سال خدمت برجسته به نظام و انقلاب، همواره در راه دفاع از كشور و برقراري امنيت در شمال غرب و جنوب شرق تلاش كرده است.
جعفري با اشاره به سوابق انقلابي و جهادي شهيد شوشتري در جبهه هاي حق عليه باطل افزود: شهيد شوشتري با توجه به روحيه سلحشوري، جهادي و انقلابي خود تلاش فراواني در مسئوليت هاي محوله داشت و از فرمانده گردان، محور، تيپ به فرماندهي قرارگاه نجف در دفاع مقدس رسيد.
وي با معرفي سردار شوشتري به عنوان يكي از فرماندهان موفق جنگ و ادامه حضور وي در مناطق مرزي غرب كشور پس از دفاع مقدس، خاطر نشان كرد: وي پس از مقابله و كنترل نا امني در آن منطقه، بعد از 2 سال به خراسان جنوبي رفت و به مسايل مختلف سپاه و رسيدگي به معيشت نيروهاي آن منطقه پرداخت.
وي با اشاره به اين كه پس از بازگشت سردار شهيد كاظمي از غرب كشور و پذيرفتن فرماندهي نيروي زميني سپاه پاسداران، شهيد شوشتري به عنوان جانشين وي معرفي شد، افزود: سردار شوشتري بعد از سپرده شدن امنيت شرق كشور به سپاه، طي نشستي كه فرماندهان ارشد اين نهاد در خصوص تصميم گيري جهت حضور فردي در شرق كشور داشتند، بهترين گزينه اين شهيد عزيز را انتخاب و معرفي كردند.
جعفري با تاكيد بر اين كه سردار شوشتري مديري انقلابي بود و مشكلات معيشتي و اجتماعي را به خوبي درك و رفع مي كرد، ادامه داد: بعد از پيشنهاد به شهيد شوشتري براي قبول مسئوليت برقراري امنيت در شرق كشور، وي با اشتياق از اين موضوع استقبال كرد و آن را پذيرفت.
فرمانده كل سپاه با اشاره به اين كه سردار شوشتري علاقه فراواني به سيستان و بلوچستان و مردم اين منطقه داشت، افزود: شهيد شوشتري شبانه روز تلاش مي كرد تا در شرق كشور امنيت برقرار شود و يكي از برجسته ترين سياست هايي كه در آن منطقه مطرح و سردار شوشتري آن را پيگيري كرد، موضوع سپردن امنيت جنوب شرق كشور به مردم خود آن منطقه بود.
عضو شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر اين كه راهبرد سپردن امنيت شرق كشور به مردم آن منطقه مخالفاني داشت، اما شهيد شوشتري موافق اين طرح بود، خاطر نشان كرد: سردار شوشتري براي اجرايي كردن راهبرد سپاه تلاش هاي خود را شروع كرد وبا تمام توان باور و اعتقاد خود در برقراري امنيت مردمي اقدام كرد و براي انجام اين كار ارتباط خوبي با سران قبايل ايجاد كرد.
وي گفت: شهيد شوشتري در ابتدا به مسايل فرهنگي مناطق محروم توجه خاص نشان داد و از قبايل اين منطقه خواست امنيت خود را برعهده بگيرند كه البته در اين مسير نيز بسيار موفق بود.
جعفري با يادآوري اين كه سردار شوشتري طي عملياتي كه عليه گروهك ريگي انجام داد بسياري از اعضاي آنرا را به هلاكت رساند، افزود: بعد از اين عمليات بود كه اين گروهك تروريستي فهميد، نمي تواند در برابر اتفاقات خاصي كه در اين منطقه در حال وقوع است مقاومت كند، لذا درصدد برنامه ريزي براي تغيير روش عمليات هاي انتحاري برآمد.
وي آغاز عمليات هاي كور تروريستي را با هدف به شهادت رساندن مردم دانست كه يكي از اين رفتارهاي بي هدف را شهادت سردار شوشتري نام برد و گفت: بعد از گذشت يك سال از شهادت شوشتري، راه و هدفي كه وي دنبال كرده است ادامه يافته و در طول اين مدت تحولات زيادي در آن منطقه ايجاد شده كه مي توان از جمله اين تحولات به حذف رييس سركرده منفور و معدوم گروهك ريگي كه به صورت معجزه آسايي در خاك كشورمان اتفاق افتاد، اشاره كرد.
فرمانده كل سپاه با تاكيد بر اين كه شهيد شوشتري پايه گذار اقدامات توسعه اي در زمينه هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و معيشتي در اين منطقه بود، وضعيت اين مناطق را بهتر از گذشته ارزيابي و تصريح كرد: حل موضوعات امنيتي و محروميت زدايي در اين منطقه همچنان ادامه دارد و سال ها بايد تلاش كرد تا امنيتي پايدار و سرمايه گذاري اقتصادي مناسبي در اين منطقه صورت گيرد.
وي با اشاره به ضرورت پي گيري كنترل مرزها و جلوگيري از ورود قاچاق به اين منطقه، تصريح كرد: يكي از خصوصيات شهيد شوشتري اطاعت از فرماندهي و ولايت پذيري وي بود كه عشق به امام (ره) و مقام معظم رهبري باعث تحمل تمامي سختي ها در طول 30 سال خدمت وي به مردم شد.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به اين كه سردار شوشتري تفكري اقتصادي داشت، توجه به مسايل و نيازهاي معيشتي نيروهاي تحت امر خود را مد نظر قرار مي داد و نسبت به رفع آن اقدام مي كرد و اين روحيه و تفكر در مجموع وي را به عنوان فرماندهي محبوب در سپاه معرفي كرده بود.
وي با اشاره به اينكه رويكرد سپاه براي جنوب شرق كشور رويكردي نظامي نبوده است، ادامه داد: بعد از ورود سپاه به جنوب شرق كشور ريشه كني قاچاق و حل مسايلي مانند محروميت زدايي و مشكلات فرهنگي وارد مرحله جديدي شد.
عضو شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: سپاه با رويكرد فرهنگي اقدام به رفع مشكلات مناطق محروم شرق كشور كرد كه اين همان روش شهيد شوشتري است و چون به نتايجي خوبي هم رسيده اميدواريم اين راه را ادامه دهيم.
وي با تجليل از شهيد كاظمي و شهيد شوشتري و يادآوري اين مطلب كه اين دو شهيد بزرگوار در دوراني دوست و همكار يكديگر بودند، افزود: اميدواريم خون گرم اين دو شهيد بتواند توسعه امنيت را در شرق كشور به ارمغان آورد.
وي در پايان با تاكيد بر اين كه كارهاي بزرگي در شرق كشور در حال انجام است و اين كارها احتياج به تلاش و كوشش بيشتري دارد، گفت: بايد نگاهي كه در گذشته به اين مناطق بوده اصلاح شود تا بتوان عميق تر به مشكلات منطقه شرق كشور رسيدگي كرد.
+ نوشته شده در شنبه بیست و چهارم مهر ۱۳۸۹ ساعت 16:16 توسط رضا مروی
|